טיפול בקשישים וחולים סיעודיים

מערכת שורש  יג אייר, תשפא  4/25/2021

חושבים להעסיק עובד זר ומה שבאמת מטריד אתכם זו העלות? אתם לא לבד...
.......................

טיפול בקשישים וחולים סיעודיים

לראות את ההורים שלנו מזדקנים ולא מצליחים לתפקד זה לא דבר נעים. אומנם זה תהליך טבעי וזה גם לא קורה ביום אחד, אך בסופו של דבר, בהחלט עלול להיות שהם יצטרכו עזרה צמודה. יש מספר אפשרויות בתחום הזה ולא מעט סוגים של עזרה שתוכלו להגיש להורים, כמו למשל: להציע להם לעבוד לגור בדיור מוגן, לאשפז אותם במקום מתאים או לקחת להם עובד זר. בשנים האחרונות האפשרות של עובדים זרים הולכת ונהיית מאוד נפוצה, ולמען האמת, בהחלט אפשר להבין מדוע. הרבה פעמים, בכל מה שקשור לטיפול בקשישים ובחולים סיעודיים, כל עוד הקשיש נשאר בסביבה המוכרת שלו, הוא מרגיש הרבה יותר טוב ובטוח. לכן, אם נדמה לכם שגם במקרה של ההורים שלכם האפשרות של להישאר בבית ולהכניס את העובד הזר הביתה יכולה להיות מוצלחת יותר, כדאי שתבדקו זאת לעומק כבר עכשיו.

איך לבחור עובד זר מתאים?
הקושי האמתי בהעסקת עובדים זרים בישראל, זה לא רק העניין של אישורים שונים. כלומר, זה ברור שכל עובד זר חייב לעבוד בצורה חוקית וצריכה להיות לו ויזה, אך כל העניינים האלה הם בסך הכול ענייני בירוקרטיה. מה שבאמת חשוב, זה לבדוק שנוצר קשר טוב בין העובד ובין ההורה שבו הוא יצטרך לטפל, וזה כבר עניין מורכב ביותר. ראשית, מדובר כאן על עניינים של כימיה אישית בין אנשים ושנית, ברור שזה לא דבר לינארי שכן זה יכול להשתנות עם הזמן. לכן, בבואכם לחפש את העובד הזר המושלם עבור ההורים שלכם, כדאי יהיה לבדוק האם יש לגביו גם המלצות או לא. האם זו העבודה הראשונה בסגנון הזה שהוא ייקח על עצמו? או שאולי הוא כבר ליווה לא מעט קשישים בתקופות האחרונות של חייהם? האם אתם יכולים לתקשר איתו באנגלית או בכל שפה אחרת? והם הוא עושה עליכם רושם של אדם אמין? כל הפרטים האלה חשובים כי בסופו של דבר, אותו אדם צריך ללוות את ההורים שלכם בתקופה לא פשוטה בכלל.

כמה תשלמו לעובר הזר?
חושבים להעסיק עובד זר ומה שבאמת מטריד אתכם זו העלות? אתם לא לבד. אומנם בישראל קיים חוג עובדים זרים שקובע במפורש איך מותר להעסיק את העובדים וכמה ישלם הביטוח הלאומי לעומת הקשיש עצמו, אך בפועל, מדובר על סכומים שיכולים להשתנות בין מקרה אחד לאחר. לכן, אחד מהדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות, זה לבדוק את העניין הזה לעומק לפני שאתם מתחייבים להעסיק עובד כזה או אחר. למשל, האם ידעתם שקשישים צריכים לעבור מבדקים שונים של הביטוח הלאומי כדי לקבוע את אחוז הסיעודיות שלהם? בהתאם לכך הם יקבלו נקודות שבהמשך יתורגמו לכסף, וזה יהיה הסכום שלמעשה הביטוח הלאומי ישלם עבור העסק העובד הזר.

לפרטים נוספים ליחצו – חוק עובדים זרים